Polisvoorwaarden

Gepubliceerd op 28 september 2017
Polisvoorwaarden

Op social media worden nog al eens discussies gevoerd over bij paardenverzekeraars gemelde schaden. Er bestaat veel onduidelijkheid over waar je paard wel of niet voor verzekerd is. Per januari 2017 hebben wij onze polisvoorwaarden aangepast. Wij hebben toen, onder andere, de leesbaarheid verbeterd om te bereiken dat zaken transparanter worden en beter te begrijpen. Toch blijkt, in de praktijk, dat maar weinig verzekerden hun polisvoorwaarden lezen.

Bij het afsluiten van een verzekering wordt gekozen voor de best passende verzekering. Dat wil niet altijd zeggen dat dan ook de meest uitgebreide verzekering wordt afgesloten. Wat wil je met je paard gaan doen, wat is de leeftijd van je paard en voor welke waarde wil je je paard verzekeren zijn enkele vragen die worden gesteld voordat je een verzekering afsluit. Als deze keuze eenmaal gemaakt is beoordelen wij of het paard verzekerd kan worden. Zo ja, dan ontvang je van ons een polis waarin duidelijk staat wat er verzekerd is. De polisvoorwaarden verduidelijken de polis.

Polisvoorwaarden

In de polisvoorwaarden worden heel veel zaken geregeld. Zo staan er ook dingen in die waarschijnlijk nooit een rol zullen spelen. De meeste verzekerden betalen hun premie keurig op tijd en de bepalingen over een te late premiebetaling spelen dan geen rol. Maar als er iets gebeurt dan wil je natuurlijk het beste voor je paard. Dat begrijpen wij, als paardeneigenaren en liefhebbers, als geen ander. Het is mooi wanneer er dan een verzekering is waar je op terug kan vallen. Onze mogelijkheden zijn echter wel afhankelijk van de gekozen verzekering. Daarom is het belangrijk om te weten hoe je paard verzekerd is.

Wanneer je je paard net verzekerd hebt begrijp je vaak wel goed wat voor dekking je hebt afgesloten. Waarschijnlijk heb je verzekeringen met elkaar vergeleken en daarna een keuze gemaakt. Als dat al weer een tijdje geleden is dan werpt de vraag zich op of er nog steeds sprake is van de best passende verzekering. Past de toen gemaakte keuze nog steeds? Als je paard verzekerd is dan roepen wij je bij deze op om de polis er eens bij te pakken en te lezen hoe je verzekerd bent. Is dat uitgebreid of beperkt? Heb je wel of geen ziektekosten meeverzekerd? En hoe staat dat omschreven in de polisvoorwaarden?

Wanneer iets niet duidelijk is kun je een kijkje nemen op onze site. In onze polisvoorwaarden kun je veel informatie vinden. Heb je daarna nog steeds vragen? Neem dan contact op de inspecteur uit jouw gebied. De gegevens van de inspecteurs vind je hier. Je kunt natuurlijk ook bellen naar ons kantoor. Wij zijn op werkdagen tussen 08.00 uu en 16.30 uur te bereiken via het telefoonnummer 0513 62 22 75.

Ervaringen

+
Ineke Drossaart
+
Tanja Staal
+
Elly Noomen
+
Dian Philipsen
+
 Judith Philipse en Amber Kreuzen
+

EFO, van mij een hele bos pluimen op uw hoed en veel dank. Topverzekering!

Lees meer

Ineke Drossaart

Ik ben erg positief en zal EFO zeker aanbevelen bij mijn paardenkennissen. Jullie zijn op een laagdrempelige manier te benaderen, chapeau...:)!

Lees meer

Tanja Staal

Voor iedereen met paarden kan ik maar 1 ding zeggen: als de basis goed is kom je verder!! En dat geldt zeker voor deze verzekeringsmaatschappij!!

Lees meer

Elly Noomen

Ik kan EFO paardenverzekeringen zeer zeker aanbevelen, ze denken mee met zowel de ruiter/amazone als met het paard.  

Lees meer

Dian Philipsen

"Ik zou EFO aan iedereen aanraden!!”

Lees meer

Judith Philipse en Amber Kreuzen

Heb jij al eens aanspraak moeten doen op jouw verzekering bij EFO? En wil jij graag jouw verhaal doen? Neem dan contact met ons op.

Lees meer

Wij zijn EFO

Blijf elke maand op de hoogte van onze nieuwtjes