Klachtenregeling

Wij streven ernaar om onze leden zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar soms ontstaan er meningsverschillen. Als je ontevreden bent over je verzekering of onze dienstverlening, dan kun je een klacht bij ons indienen.

Wij maken van een klacht een kans

Een klacht is voor ons een kans om klanten te behouden en om onze dienstverlening te verbeteren. Wij staan open voor kritiek en leren van klachten. Een klacht wordt intern altijd besproken en teruggekoppeld aan de betrokken medewerker. Waar mogelijk vinden aanpassingen plaats om klachten in het vervolg te voorkomen. 

Schimmel Met Halster

Hoe kun je een klacht indienen?

Een klacht is iedere formele uiting van ontevredenheid met betrekking tot het handelen van EFO Paardenverzekering of één van haar medewerkers. Een klacht kun je schriftelijk indienen. Dit mag per post of per e-mail, maar bij voorkeur via het klachtenformulier. 

Klacht indienen

Hoe gaan wij met jouw ingediende klacht om?

Wanneer wij jouw klacht ontvangen hebben, krijg je hiervan meteen een bevestiging. Wij kijken zo snel mogelijk naar jouw klacht en je kunt binnen twee weken een reactie van ons verwachten.

Kunnen wij jouw klacht direct oplossen? Dan doen we dat. Wanneer wij eerst extra informatie nodig hebben, nemen we contact met je op.  Indien wij de door jouw gewenste uitkomst niet kunnen bieden, dan doen we ons uiterste best om dit met heldere communicatie toe te lichten.

Wat kun je doen als wij er samen niet uitkomen?

Wij vinden het belangrijk dat jij het gevoel hebt dat wij jouw klacht goed hebben opgepakt. Ben je niet tevreden over onze aanpak of ons standpunt? Dan kun je jouw klacht ook nog voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Vind je dat jouw klacht niet goed is afgehandeld? Leg jouw klacht dan binnen drie maanden  voor aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFid). 

Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: (070) 333 89 99

Je kunt de klacht ook digitaal indienen via: kifid.nl/klacht-indienen

 

Rechter

Kom je er met ons of het KiFid niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de bevoegde rechter.

Tuchtraad Financiële Dienstverlening

De Tuchtraad houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad.
Zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad? Raadpleeg het reglement van de Tuchtraad (www.tuchtraadfd.nl) voor meer informatie. 

Wil je liever eerst één van onze collega's spreken?

Wij willen je graag te woord staan en helpen met een passende oplossing. Ten alle tijde proberen wij er samen uit te komen.

Bekijk al onze contactmogelijkheden